Stanje atmana i volja bića

indeks

From: Danijel Turina
Newsgroups: hr.alt.paranormal,hr.soc.religija
Subject: Re: MMY citati - 19
Date: Wed, 15 Dec 2004 10:30:51 +0100

On Wed, 15 Dec 2004 01:13:44 +0100, gule wrote:

> Eto vidis, taj zakljucak ti ne stoji.Tu se ne radi o apsolutnoj
> kontroli vec o osvijescenosti, a atmanova volja nikad ne ide protiv
> volje bilo koga drugoga.Atman uvijek podrzava samorazvoj i razvoj
> drugih.Kad se ego oglusuje na volju atmana onda ego dozivljava sukob
> sa drugima i patnju.U tome ti je cijela stvar.No stvar je u tome da
> svatko treba sam ustanoviti, tj. osvijestiti volju svog atmana.

Odvratno mi je citati kako vas nekoliko neznalica pisete svoja nagadjanja o necemu sto niti imate u iskustvu, niti razumijete.
Kao prvo, tamo gdje je atman, nema ni drugoga, ni "samorazvoja", ni cilja ni puta. Nema svojeg atmana, nema tudjeg atmana, nego Ja Jesam. Buduci da si neznalica, ti mislis da stanje atmana, odnosno samospoznaje, podrazumijeva nekakav raj jehovinih svjedoka, gdje ce lavovi skupa s ovcama piti jogurt. Naprotiv, ovca ce jesti travu, lav ce jesti ovcu, i Bog vidje da je dobro. Unutar svijeta svjetovne sile medjudjeluju i projiciraju se na atman, a ego (ahamkara/mamata) nastaje kad neznanje (avidya) projicirano na atman pomisli "ja sam bice". Bog (Isvara) u svijetu utjelovljuje narav i kvalitetu Neocitovanog (avyakta) Apsoluta (brahman). Bog je vrhovni vlasnik i upravitelj svijeta, i njegova volja, kao savrseno cisto prosijavanje temeljne stvarnosti u vezi sa svijetom, predstavlja krajnji i vrhovni zakon, a tako u manjoj mjeri i volja bica koja su postala utjelovljenja ciste svjetlosti brahmana (brahma-jyotir) i Njegova prosijavanja usvijetu. Volja takvih bica je vrhovni zakon, parama dharma, i daleko je nadredjena volji nerazvijenih, neformiranih mjesavina vezanosti kroz koje se atman nazire tek kao daleka sjena. Takva niza bica su upletena u grijeh i neznanje, i njihova sloboda je nepostojeca, odnosno neutralizirana je njihovim vezanostima. Volja takvih vezanih bica je nista, uglavnom predstavlja grijeh, odnosno tamne sjene, a Isvara ili bilo koje utjelovljenje brahmana (brahma-svarupa) samom svojom pojavom na svijetu uslijed svoje naravi tvori ostar kontrast takvim bicima, pri cemu se ona mogu ili prikloniti svjetlosti brahmana koju su u njegovoj prisutnosti vidjela, ili mu se protiviti i nestati u tami. Svjetlost je suprotna tami i negira je. Tamo gdje se svjetlost pojavi, tama se ne moze odrzati.

Danijel Turina

toggle