O događajima nakon smrti

indeks

From: Danijel Turina <NAME@danijel.org>
Newsgroups: hr.soc.religija.krscanstvo,hr.soc.religija
Subject: Re: ))))))))))))))))))))))))) ANGEL (((((((((((((((((((((((((((
Date: Wed, 27 Oct 2004 12:13:52 +0200

On Wed, 27 Oct 2004 10:25:04 +0200, Domagoj Klepac wrote:
> I would like to tie myself over to the discussion with Danijel Turina
> <NAME@danijel.org> on Sun, 24 Oct 2004 10:31:27 +0200:
> Jednostavno, danasnja kultura, odnosno nedostatak iste, ljudima postavlja
> tako cvrste okvire, i ostavlja toliko malo izbora, da covjek moze doslovce
> birati hoce li biti ateist koji veli da nakon smrti nista ne postoji, ili
> vjernik koji vjeruje da nakon smrti postoje raj i pakao, a bilo kakvi drugi
> stavovi su ili razne varijacije toga, ili nailaze na toliki otpor okoline,
> da se takvom kulturoloskom programiranju zaista samo rijetki pojedinci
> [...]

Vec neko vrijeme razmisljam o slicnim stvarima i dosao sam na to da izgleda
problem nije u nedostatku izbora, nego upravo u visku izbora. Visak izbora,
odnosno poplava razlicitih informacija i alternativnih pravaca, na ljude
djeluje traumaticno, i oni od svega toga uglavnom ne odaberu nista pametno.
Drugi problem s viskom izbora je statistika po kojoj je vecina svega
sranje, pa ako imas deset mogucih izbora, od kojih je jedan dobar, covjek
se u tome ima neke sanse razabrati. S druge strane, ako ima 100000 izbora,
a i dalje ima jedan, ili najvise dva-tri dobra, po svoj prilici ce ga
pojesti mrak. Naime bitno lakse je stancati smece nego napraviti nesto sto
valja, a to dakako vazi i u sferi duhovnosti, gdje dobrih izbora ima jako
malo, a losi se neprestano generiraju geometrijskom progresijom. Svojedobno
sam procitao i jedan dobar clanak na tu temu, http://tinyurl.com/4v34x
Isto tako, postoje defanzivni psiholoski mehanizmi pomocu kojih se ljudi
brane od razlicitih nametljivaca, npr. kad nekome jehovini svjedoci
konstantno dosadjuju na vratima, po svoj prilici ce se defanzivno postaviti
i prema covjeku koji je dosao pogledati brojilo. :) Najveci problem
modernog drustva je izgleda to, sto covjeka bombardira ogromnom kolicinom
informacija i mogucnosti izbora, s tim da je vecina onoga sto mu se nudi
smece. Rezultat onda bude mentalitet cinizma, ogorcenosti i opcenito
sumnjicavosti prema svemu, a pogotovo prema onim rijetkim dobrim stvarima,
na koje se onda projiciraju sve frustracije i strahovi uzrokovani losim
iskustvima.

> Na primjer, cini mi se da kod NDE iskustava postoji onaj element kad "bice
> od svjetlosti" objasni covjeku o cemu se radi, kako stvari funkcioniraju i
> slicno (iako postoje i NDE iskustva gdje nema "bica od svjetlosti"). Sumnjam
> da je taj element objasnjavanja i vodstva toliko cest kod "obicnih" smrti,
> vjerojatnije mi je da se radi o nekakvoj vrsti bitno blazeg prijelaza.

Zapravo, osobno nemam neki posebno veliki fundus iskustava s pracenjem
onoga sto se ljudima desavalo nakon smrti - na takav nacin sam pratio
ukupno tri osobe do sada: jednog susjeda koji je poginuo u ratu, te dedu i
baku. Uglavnom su se stvari odvijale po teozofskom modelu postupnog raspada
i trosenja nizih ljuski, i pronalazenja ravnotezne tocke, s tim da se u
slucaju susjeda trosenje smeca desavalo unutar tjedan-dva nakon smrti,
nakon cega sam vidio da mu se stanje bitno popravilo i da se nalazio u
nekakvom maksimumu koji si je bio u stanju uopce i zamisliti za zivota.
Deda je imao nekakvo razdoblje polu-ludila i trosenja gadnog smeca prije
smrti, u trajanju nekakvih mjesec dana, tijekom cega su ga mucila razna
traumaticna sjecanja i opcenito raspadanja karme, a na dan kad je umro je
osjetio ogromno olaksanje kad je to posve prestalo, pa je boravio u stanju
duhovnog mira, i tocno se vidjelo da ce umrijeti unutar nekoliko sati,
vidio sam da mu se inkarnacijska linija prakticki vise uopce nije drzala za
materiju. Nakon smrti, odmah se nasao u najvisem stanju koje je uopce u
stanju pojmiti, buduci da je "cistiliste" prosao prije smrti. S bakom je
bilo slucaj nesto slicno, premda nisam imao prilike pratiti izbliza citav
proces. Uglavnom, prije smrti je razrjesavala razlicita potisnuta zaljenja,
zelje, neostvarene nade, i slicne stvari, raspetljavala razlicite strahove
i slicno, nakon cega je umrla i nasla se u stanju koje povezuje s najvecom
srecom, a sto je sve primjereno njenoj razini svijesti.

> Recimo, koliko sam promatrao sto se dogadjalo s moji starim nakon smrti,
> postoji period prilicno naglog raspada nizih tijela (otkaz fizickog,
> pranicko, najnizi astral) nakon smrti, i tu ima i neposrednog soka, i nizih
> emocija, i to traje unutar par tjedana nakon smrti.

To je razdoblje cistilista, raspadanja karmickih struktura nizeg reda
nakupljenih za zivota. Dakle to su nekakve sekundarne vezanosti, strahovi,
traume izazvane razlicitim zivotnim iskustvima, osjecaji gresnosti zbog
pocinjenih djela itd. Starci to raspadanje nizeg astrala i prane prodju
prije smrti, a u slucaju nagle smrti to se desava poslije.

> [...]
> tome sto mu se dogadja rekao nesto u stilu da mu je dobro, da se izvukao iz
> problema, preselio, nasao novi posao koji mu je bitno bolji, u tom stilu. :)
> Koliko sam vidio, nije bas da je on imao nekakvo vodstvo, gdje mu se
> objasnilo, cuj, ja sam ti bice od svjetlosti, ti si sad mrtav, hodi sad vidi
> kako to funkcionira u paklu a kako u raju. Ono, moglo bi se reci da je
> prosao kroz pakao neposredno nakon smrti, na putu u nekakav srednji/visi
> astral gdje je sada, ali cisto zato jer je astralni pakao izmedju fizickog

To je posve u skladu s onim sto sam ja opazao. Uglavnom je moje opazanje
bilo jako na liniji onoga sto govore teozofi, ali opet, treba ispravno
shvatiti NDE svjedocanstva i staviti ih u perspektivu. Mislim da mi imamo
previsoke kriterije. Isto tako, ne dozivljavaju svi ljudi potpuni NDE.
Takvih, zapravo, ima razmjerno malo, a vecina se sastoji od parcijalnih
iskustava astralnog plana.

> Tako da bih ja rekao da kod NDE iskustava postoji prilicno pazljivo
> planiranje sto ce im se i kako pokazati, uz ocite intervencije visih bica,
> dok je kod "obicnih" smrti to vjerojatno bitno transparentnije.

Da, mislim da je NDE zapravo slicniji duhovnoj viziji ciljanoj iskljucivo
na pruzanje perspektive u odnosu na trenutni zivot, nego klasicnom,
ireverzibilnom procesu umiranja u kojem se sistematski trosi karmicki talog
proslog zivota. Doduse, neka NDE iskustva su slicna tome, i pocinju s
fizickim planom, dakle lebdenjem iznad fizickog tijela, cemu slijedi nizi
astral i traumaticna iskustva izazvana losom karmickom strukturom, nakon
cega se netko na njih sazali i ipak im nesto pokaze. Ima tu svega, pool
iskustava je jako heterogen i zbunjujuci za nekoga tko nema znanje teorije.

> Naravno, sve to vrijedi za prosjecne tipove kakvi danas prevladavaju, kojima
> Bog i spoznaja istog nisu previse bitni, i on im je neka figura u sklopu
> formarne religioznosti ili sektaska brijacina. Pretpostavljam da se svecu
> ili yoginu dogadjaju malo drugacije stvari ;), buduci da nemaju astralnih
> konstrukata u kojima bi se mogli vrtiti, no smrt takvih nisam bas imao
> prilike promatrati, a u spisima gdje su takve stvari opisane, pocevsi od
> Biblije i Isusove smrti, pa do Milarepine biografije i slicnih, obicno nema
> previse detalja, no to je u krajnjoj liniji i razumljivo. :)

Je, do sada nismo imali prilike pogledati proces smrti nekog yogina, ili
barem ucenickog kandidata, gdje predvidjam da bi cak i ucenicki kandidat
imao iskustva za pet razina iznad onoga sto moze pojmiti obican covjek, jer
bi na astralu shvatio u cijelosti stvari koje je u utjelovljenom stanju
jedva uspijevao naslutiti. S druge strane, inicirani ucenik bi se
prosvijetlio, a prosvijetljeni ucitelj bi se pokazao kao Bozanski aspekt,
ili cak nekoliko njih. Takvo nesto sam uspio pokopcati na zadnjih par
razgovora sa sefom na kavi, prije par godina. :)

Danijel Turina

toggle