Evolucija i stvaranje

indeks

From: Danijel Turina
Newsgroups: hr.soc.religija
Subject: Re: SLUCAJNA POJAVA ZIVOTA
Date: Sat, 25 Sep 2004 10:49:20 +0200

On Fri, 24 Sep 2004 08:41:07 +0200, Kristijan Kovac wrote:

> Citajuci ovu i druge rasprave na Religiji primjetio sam da se uglavnom nude
> samo dvije opcije: ateisticka/evolucionisticka i s druge strane
> teisticka/kreacionisticka. Ne zelim sve kreacioniste trpati u isti kos niti
> braniti evoluciju pred njihovim teorijama (sasvim dovoljno materijala se vec
> nalazi na Internetu pa slabe vajde...). Koga Charles Darwin u "Postanku
> vrsta" ne moze uvjeriti ne mogu mu ni ja pomoci.

Ja se nekako bojim da se razum i umjerenost uvijek povlace pred ekstremizmom, koji se u ovom slucaju ogleda u polarizaciji na "ne postoji Bog, sve je rezulat djelovanja slijepih sila bez ikakvog smisla i svrhe" i "Bog je stvorio svijet u sedam dana prije par tisuca godina, a fosilizirane kosti dinosaura je podmetnuo za kusnju vjernima". Iz moje pozicije, to su podjednako idiotske tvrdnje, odnosno ova vulgarno-kreacionisticka mi je jos besmislenija, buduci da se ne oslanja ni na kakvu istinu, nego se naprosto svodi na starozavjetno talibanstvo. Moj stav o evoluciji i stvaranju je prilicno slozen i tesko ga je izloziti u par recenica, ali mi za njegovu obranu uopce nije potrebno voditi krizarski rat protiv razuma i znanosti, kao nekima koji sebe zovu krscanima, nego je dovoljno reci da Bog stvara svijet sada, da se mi nalazimo usred procesa stvaranja svijeta, a evolucija, i to ne samo zivota nego svega, dakle materije od vodika do teskih elemenata, i od najjednostavnijih molekula do nukleinskih kiselina, zivota od prastanice preko covjeka do pitaj Boga cega, i svijesti od njenih maglovitih nagovjestaja, preko sve slozenijih misaono-osjecajnih struktura zivotinja i covjeka do, opet, pitaj Boga cega, dakle beskrajno razvijene svijesti nekih super-svetaca daleke buducnosti, predstavlja prirodni proces izjednacavanja potencijala izmedju razina stvarnosti, dakle izmedju Boga koji je apsolutna punina, i prapotencijala relativnog svijeta u nistavilu.
Prosijavanjem Bozanskog kroz svijet nastaje dakle njegovo sve slozenije ocitovanje. Cak je neprecizno reci da Bog stvara svijet; Bog stvara svijet na nacin otprilike analogan onome na koji sunce upravlja klimom na zemlji - naprosto dovodi na nju toplinu, sto ima za rezultat otapanje leda u tekucu vodu, isparavanje vode u oblake, te slijedom toga i kisu, uragane, dugu i sve ostale stvari koje leze u potencijalu. Izjednacavanje potencijala izmedju Apsoluta i ove vrlo niske razine relativnog svijeta slozenije je samo utoliko sto se ne radi o toplini nego o drugacijem fenomenu, koji u sebi sadrzi ne samo puku energiju, nego i svijest, i jos daleko vise stvari koje ljudi uglavnom nisu u stanju pojmiti ni nakon sto ih u nekoj mjeri iskuse.

> Zapravo mi je cudna ta veza koja se uporno pokusava progurati izmedju
> ateizma i evolucijskih teorija. Evolucija kao cinjenica i kao teorija ni na
> koji nacin ne iskljucuje postojanje bicâ, pojava i spoznaja izvan granica
> znanosti.

Mislim da se zapravo radi o tome da neki ljudi imaju osjecaj gubitka kontrole, cini im se da se njihov svjetonazor raspada gubitkom antropomorfistickog referentnog okvira sadrzanog u Bibliji i slicnim tekstovima.
S druge strane pak postoje bezboznici ciji se svjetonazor pak raspada uvodjenjem bilo kakve pozitivne, svjesne sile u jednadzbu, jer njima pak odgovara svijet u kojem nema nikakvih zakona i pravila izvan onoga oko cega bi se oni medjusobno dogovorili.

Danijel Turina

toggle