Religiozni licemjeri

indeks

Reference: <chq63b$ptt$1@bagan.srce.hr>

On Wed, 15 Sep 2004 08:28:36 +0200, Ares Starcic wrote:

> Pa mislio sam ono "crveni ateistu" dobronamjerno,

Taj tvoj blagoslov je meni, a rekao bih i drugima, zvucao otprilike "Bog te
ubio, crveni ateistu", jedino sto valjda krscanima nije politicki korektno
nekoga otvoreno mrziti, pa se to formulira u "Bog te blagoslovio", iako
svatko moze prilicno lako shvatiti sto se htjelo reci. Naime, kad ti nekome
velis "Bog te blagoslovio", to ima isto znacenje, smisao i namjeru iza sebe
kao kad bih ja rekao "crko dabogda".
Nevjerojatno nesto. Vi si naprosto niste u stanju priznati sto osjecate, pa
negativitet zamatate u nekakvu himbu i laznost, sto je jos odvratnije nego
kad biste svoju mrznju otvoreno izrazavali. Ali vi ste krscani, vi volite
svoje neprijatelje. Znas sto: ne hvala. Uzmite si tu i takvu ljubav i njome
ljubite moje neprijatelje, takvo nesto bih jedino njima pozelio.

(druga poruka)
On Wed, 15 Sep 2004 11:35:22 +0200, Vjera Lopina wrote:

> Naravno, ali netko tko drugima govori "crko dabogda" nikako ne moze biti
> duhovan, a kamoli prosvijetljen. ;>

Zalosno je da je ta predrasuda valjda prva stvar kojom ljudima ispiru mozak
glede duhovnosti i prosvjetljenja, sto je valjda i razlog zasto ni
duhovnost ni prosvjetljenje prakticki nitko ne uspije postici, ali zato sve
vrvi od licemjera koji duhovni put zapocnu tako sto u nekoj knjizi
procitaju kako bi se trebali ponasati duhovni ljudi, pa shvate da bi valjda
trebali emulirati simptome, cime njihov duhovni put zavrsava. Barem ukoliko
ne naprave neki radikalni obrat po putu.

> ljutnju i nezadovoljstvo. No ja sam te njezine negativne vibre (cak i
> dok je spavala) tako intenzivno osjecala da nije bilo sanse da zaspim u
> blizini tako necega, pa sam noci uglavnom provodila citajuci u
> kupaonici.

To je, na zalost, totalno klasican primjer. Takvi onda obicno dobiju rak
ili neku slicnu zlocudnu bolest, i cude se kako se to bas njima desilo, a
tako su duhovni.

(druga poruka)
On Wed, 15 Sep 2004 20:39:41 +0200, skL wrote:

> necu ulazit u ideju same rasprave koja je rezultirala ovim prizemnim
> razgovornim stilom, no mislim da je potrebno ukazat na cinjenicu da je
> jedino Turina dosad smisleno govorio o vjerskoj toleranciji...prisjecam se
> posta o yoginu (?) koji je rekao u smislu 'za svog ucitelja znam da je
> pravi; drugi mozda jesu, a mozda i nisu, ne bih znao'...a s druge strane,
> mnogi "krizari" sa ove newsgrupe svakim napisanim slovom isijavaju bas
> netoleranciju, i to neku zacudjujuce djetinjastu njenu inacicu, pred kojom
> bi se svaki krscanin nesumnjivo bolno Posramio...zasad samo toliko...

Mislim da centralno pitanje nije vjerska tolerancija - ona je tu prilicno
sporedan simptom. Prava pitanja su zelja za istinom i zelja za Bogom, sto
je zapravo ista stvar. Naime, onaj tko je svjestan svoje pozicije, tko je
bio u Bozjoj nazocnosti, tko zna kako stvari stoje, taj nece imati vremena
druge uvjeravati kako je krasan, divan, blazen i ispunjen Bogom, kako to
cine lasci i licemjeri, nego ce promisljati o vlastitim nedostacima i
tudjim vrlinama, razmisljat ce o beskrajnoj i nedostiznoj Bozjoj velicini i
naprosto ce u tisini raditi na iskorjenjivanju vlastitih mana. Takvome ce
biti jasno da se i drugi na svoj nacin trude, i to shvacanje je temelj
tolerancije, koja zapravo uopce nije ono sto ljudi najcesce pod time misle,
dakle stav "ja sam bolji od tebe ali cu te tolerirati u svojoj nadmoci",
kakav pokazuju pali gresnici, nego "u usporedbi s Bozjom velicinom, doista
su sitni svi napori koji se nama cine veliki, i tko li ce znati sto smo
uopce postigli? Valja nam se truditi i nastojati."
Bas gledam, ovdje sve vrvi od onih koji sebe smatraju toliko dobrima i
pravednima, da Bogom masu okolo kao batinom kojom bi druge tukli po
glavama, kao da je Bog njihov osobni posjed. To je siguran znak da se radi
o zaludjenim ljudima koji se od istine o sebi stite umisljanjem.

Danijel Turina

toggle