Kvalifikacije učenika i kandidata

indeks

From: Danijel Turina
Newsgroups: bih.soc.religija, hr.fido.religija, hr.soc.religija, hr.soc.religija.krscanstvo
Subject: Re: PRONASAO SAM NADU
Date: Tue, 13 Jul 2004 10:28:52 +0200

On Mon, 12 Jul 2004 17:38:29 -0700, "pero" wrote:
> [...]

Da, tocno to. Pitaj pravog ucitelja. Ali, kao sto rekoh, problem je rekurzivan i svodi se na sposobnost covjeka koji pretendira na ucenistvo. Ti si recimo toliko samodopadan da nisi ni primjetio da i ja tebe testiram, i to daleko kvalitetnije nego ti mozes i sanjati da bi testirao mene, i ustanovio sam da tebe "duhovnost" zanima jedino kao metoda samoopravdanja, ne i kao metoda razvoja. To je postalo vidljivo iz opravdanja tvoje teze da su istocnjacke religije bolje od krscanstva, pa velis da su bolje de facto zato sto su ateisticke, jer ne vjeruju u Boga koji nadilazi covjeka. Tu neizmjerno grijesis, jer i istocnjacke religije i krscanstvo tu imaju potpunu podudarnost, naime vjeruju u Boga koji covjeka nadilazi, ali s njim ima podrucje presjeka u odredjenim covjekovim kvalitetama, pomocu kojih je moguce nadici ogranicenja i postici transcendenciju. Te kvalitete su predanost, iskreno divljenje, obozavanje, ganuce, zrtva, odanost, ljubav, nada, vjera i tome slicne, dakle sve koje su suprotne kvalitetama koje se obicno povezuju s egoisticnim, u sebe zatvorenim ljudima – oholost, bahatost, cinizam, sumnja, i tako dalje. U tebi, recimo, na trenutak zaplamsa neka od pozitivnih kvaliteta, ali se odmah ugasi u moru samoljublja i strahova, tako da ti naprosto nisi u poziciji iskusavati ucitelje okolo. Vec i sam tvoj stav, da bih se ja trebao pretrgnuti oko nekoga tko je toliko lijen, da mu se nije dalo otici na moj web i procitati knjige koje sam napisao, vec i zbog same cinjenice da je vidio da bi tu _moglo_ biti necega, je diskvalificirajuci – naime, tebi ne pada na pamet da ja ne sakupljam okolo svakakve bezveznjake, nego da je uzasno, iznimno tesko postati cak i ucenickim kandidatom u mojem sustavu yoge, za sto je potrebna postojana iskra predanosti i vjere, a da bi netko postao _ucenikom_, nisu dovoljni volja i namjera, nego se mora duhovno inicirati u Bozanski atribut, a cak i to nije dovoljno, nego mora citav zivot promijeniti tako da to odrazava i prihvaca, a sve suprotno odbaci.

Nije ti to izvlacenje, nego ti nemas elementarnog pojma. Ucenicki kandidat bi _meni_ morao reci tko sam ja, i to tako da ja vidim da je on to stvarno vidio, osjetio, makar u nekoj mjeri, da posjeduje dovoljno kvaliteta da me u duhovnom smislu osjeti, ako vec ne mene kao takvog, onda barem kvalitetu, unutarnju vertikalnu usmjerenost. Tek tada ja takvoga _razmatram_ za ucenickog kandidata, a kad se takvoj osobi iznutra razotkrije Bozanska vizija koja potvrdjuje njegovo ucenistvo, takvog zovem ucenikom, i takav djeluje kao aspekt moje vlastite svijesti. Ti nista od toga ne znas, bahat si i uobrazen, lijen i nesposoban. To sam ja vidio iz prvog pitanja koje si mi uopce postavio, a odgovaram ti radi auditorija, a ne, kako si ti mislis, zato sto bih ja iz silne zelje da te pridobijem preskakao kroz obruce koje ces pred mene postaviti, kao da sam dresirani tuljan u cirkusu.

Danijel Turina

toggle