Krdo glupana

indeks

On 03/06/2013 04:08 PM, Drazen Stojcic Buntovnik wrote:

> A prije 10-ak godina sve je bilo drugačije. Ako nekog zanima, nek
> pogleda na Youtube-u dokumentarac "The falling man" o fotografiji
> čovjeka koji se bacio sa WTC-a 11/9.

Nego, kad smo kod toga, ono što mene fascinira su prve vijesti koje dođu kad nastupi neka veća katastrofa. Naime, mislim na fazu dok novinarima nitko nije baš na A0 formatu nacrtao da bi to sad trebalo biti jako veliko sranje a sami nisu u stanju shvatiti jer su debili. Onda imaš situacije da o japanskom tsunamiju izvještava nekakva nasmijana glupača na temu "joj kul, gle čega ima na svijetu, jel ima tko tamo da nam tweeta kako je izbliza?". Kužiš, žena gleda tsunami visok 10-15m koji zgazi grad, koji izgleda isto kao sumatransko-andamanski tsunami iz 2004., i preglupa je da bi shvatila da će tu sad biti sto tisuća mrtvih minimalno, da to nije val koji će poplaviti tri podruma nego kao da je netko atomskim bombama poravnao pola Japana. Takve stvari su mi fascinantne jer pokazuju kakvi su ljudi zapravo glupani i zombiji i koliko se oslanjaju na centralni komitet partije koji će im uručiti mišljenje na C-434/12 obrascu s pečatom i potpisom, pa ga onda mogu svi imati i istodobno govoriti da su samostalni mislioci a ne ovce.

Još koliko toliko razumijem situaciju kad se desi nešto ekstremno rijetko, tipa sumatranskog tsunamija iz 2004, koji je do tada bio praktički bez presedana, ali i kad gledam snimke toga jasno se vidi da ljudi naprosto nemaju dovoljno mozga u glavi da bi prepoznali da je nešto sranje ako im netko baš ne dođe i na TV im veli "ljudi to vam je sranje".

To je između ostalog nešto što vidim u pozadini ovih kraš-ekspres ratnih izvještaja na temu "razmuti mrtvu djecu u malo ruševina i slikaj kontrastno i vinjetirano šircem", naime to je kič poznatog zla, to je ona vrsta kućne, pripitomljene katastrofe koju se konzumira uz kavu i kroasane, prožive se unaprijed definirane kič emocije koje je servirao centralni komitet partije i onda se okrene stranicu s guzicom od Nives Celzijus. To je sve krmivo za budale, neka vrsta utjehe u repetitivnosti poznatog svijeta, na temu "aha, ubijaju se na bliskom istoku, nebo je plavo, trava je zelena, sve je u redu sa svijetom, koji je danas NASDAQ index?". Koliko su tu svi blesavi pokazuje reakcija onog našeg astronoma, Korada Korlevića, koji je dao epski glup interview kao reakciju na Čeljabinski meteor. Naime, taj je cijelo vrijeme objašnjavao da to nije ništa posebno, da takvih stvari ima hrpa svake godine, to se čude samo laici a njemu to nije ništa posebno, i to sve bez da je pogledao jedan bajt stvarnih podataka, i to je lik koji sebe valjda smatra znanstvenikom. Naravno da je stvar bila nešto posebno i rijetko, ja sam znao da je to prvi po veličini nakon Tunguskog meteora čim sam vidio snimak, a to je potvrdila i NASA. Ali taj intervju bi trebalo negdje sačuvati kao klasični hall of shame primjer koliko su ljudi zaljubljeni u "business as usual", do te mjere da su naprosto nesposobni registrirati nešto novo i posebno čak i kad ih šutne u dupe.

Danijel Turina

toggle